Sådan fik vi sat liv i vores Julemandskampagne
Kampagne Forretningsudvikling 07-11-2023

Sådan fik vi sat liv i vores Julemandskampagne

Advania fortsætter med at sprede magi i opfølgningen på annonceringskonceptet "Magi”, der blev lanceret i starten af 2023. Nu har vi flyttet lokationen ud fra troldmandens hule med nissefamilien. Der sættes fokus på at digitalisere deres forretning, for at strømline alle arbejdsgange med bæredygtig og smart brug af teknologi.

Som en del af den igangværende vækstrejse fortsætter Advania med at investere i brand awareness ved at visualisere fordelene ved moderne teknologi i et ’andet’ format end man måske forventer. Mediebureauet; LeBureau, har også denne gang hjulpet Advania, som opfølgning af ​​den succesfulde ’Magi’ reklamekampagne.Advana-Danmark-Magi-og-Jul-Blog

 
  "Kommunikation i IT-branchen er i høj grad præget af konventioner og ensretning, derfor er det ekstra sjovt at arbejde med en kunde, der tør gå ud af boksen." Gustaf Sehlstedt
Adm. direktør og partner
Le Bureau

 

I første del af vores brand awareness kampagne mødte vi en troldmand, der havde brug for at digitalisere sin virksomhed. Kampagnens resultater oversteg alle forventninger. Et eksempel er, at den målgruppe, der så hele reklamerne online, ligger langt over benchmark sammenlignet med anden B2B-annoncering.
 

I den nye reklame bliver vi mødt af en anden magisk og legende verden, vi har skabt med stor passion. Her vil du møde nisseværkstedets IT-chef; Julemor og hendes dedikerede partner og mand; Julemanden, sammen med deres nissebørn. Nissefamilien har travlt, året rundt, og derfor skal de have digitaliseret deres traditionelle håndværk. Advanias IT-konsulent hjælper blandt andet nissefamilien med at digitalisere alle ønskelister og automatisere måden at ​​fremstillingsmanualer håndteres, til det legetøj verdens børn ønsker sig.

Men selv verdens venligste familie kan blive offer for nutidens stadig mere avancerede IT-angreb og cybertrusler. I dette tilfælde har vi taget brug af ingen ringere end en larmende påskehare, der gør, at julemandens værksted trænger til ekstra stærk beskyttelse. Du vil også se drilske rensdyr, der får ting til gå i stykker på værkstedet. Men når noget går i stykker, hjælper Advanias IT-konsulent nissefamilien, ved brug af cirkulær-IT til at styre både budget og bæredygtigheden af forbruget på IT-udstyret i deres virksomhed.

 
 

"Det kræver mod at skille sig ud og finde på en anderledes måde at kommunikere på for branchen. At finde et reklamekoncept som ’IT til alle behov’, der varer over tid, er enhver marketingmedarbejders ønske."

"Vi er så glade for, at vi har udviklet et koncept, der er baseret på magi, og som vi ser kan udforskes i mere magiske verdener. Det langsigtede mål med annonceringen er øget brandbevidsthed for at understøtte virksomhedens vækst."

Eva-Lotta Jonsvik
Marketingdirektør
Advania Sverige

 

Kampagnen skal også kunne virke lokalt for Danmark.

Vi kender alle Julemanden, men selv en af verdens mest kende fiktive personer, kan have ret så stor forskellig personlighed i andre lande. Hvis Julemandens karakter blev ændret for meget til kun at passe til Sverige eller Finland, ville vi slet ikke kunne relatere til historien i Danmark. Derfor var det vigtigt at finde en Julemand med familie, som kunne passe til os alle.
 
En anden måde at fortælle sit budskab på.
Med ønske om netop ikke at gå i de sædvanlige fodspor og gøre det som alle de andre, må man forvente at det kan tage tid at bryde barrierer.  Budskaberne er vigtige og skal hænge sammen med historien. Det skal være sjovt og det skal skabe nysgerrighed omkring de produkter og servcies som Advania leverer.
Vi er IT-leverandør og partner med store virkesomheder, og vi er den personlige kontakt for de mindre. Uanset virksomheders størrelse eller type, er Advania den som lytter og forstår den enkeltes IT-behov.
Advana-Danmark-Julemandens-bolig-IT-for-alle-behov-Blog
 
 

"Kampagnen var fra starten udset til at skulle kunne fungere i alle de nordiske lande, hvori Advania er repræsenteret."

"Den skulle give mening i sin helhed, uanset sprog og nationalitet, og derfor var det vigtigt at kampagnen ville virke ens i såvel Danmark som Finland. Vi er stolte af kunne præsentere endnu en vellykket kampagne i Danmark. En færdig produktion, som har et SÅ professionel setup, man normalt ikke ser så tit for en IT-forhandler i Danmark. Vores hold i Sverige og Teamet i Danmark har arbejdet fokusere og målrettet for at kunne præsentere kampagnen om vores allesammens julefamilie."

Steen Bagger Casrtensen
CMO
Advania Danmark

 

Hele histoen på et minut eller hvert emne i små bidder

Kampagnen består af en 60 sek film og fire kortfilm, der blandt andet kører på YouTube og LinkedIn. Filmene er instrueret af Gustaf Egerstedt hos Giants & Toys. 

Se samlingen af kampagnefilmene

Advana-Danmark-Julemanden-Kampgne-Video

Advania playlist   |   Advania YouTube chanel


For mere information, kontakt venligst:

Steen Bagger Carstensen
CMO, Advania Danmark
Tlf.: +45 2520 9963
E-mail: steen.carstensen@advania.dk

Caspar Nygaard Vain
Digital Marketing Manager, Advania Danmark
Tlf.: +45 2939 4050
E-mail: caspar.vain@advania.dk

Holdet bag kampagnen SE:

Overordnet projektleder: Eva-Lotta Jonsvik, CMO Advania Sverige
Inhouse & Digital: Mimmi Robertsson, Inhouse & Digital Manager Advania Sverige
Creative: Ellinor Berggren, Creative Producer, Advania Sweden

 

Holdet bag kampagnen DK:

Project Managing: Steen Bagger Carstensen, Advania Danmark
Inhouse, Digital & Creative: Caspar Nygaard Vain, Advania Danmark
Oversættelse og promovering: NexusAmbition

 

Reklamebureau: LeBureau
Projektleder: Gustaf Sehlstedt Strategist 
: Claes Kjellström
AD: Henrik Lindsten
Kopi: Hjalmar Delehag
Produktionschef: Marie Carlsson
Grafisk designer: Mimmi Ericsson

Produktionsselskab: Giants & Toys
Direktør: Gustav Egerstedt
Executive Producer: Christian Rehnfors 
Producer: Alina Rydbeck
DOP: Mårten Tedin
Offline Editor: Joakim Pietras
Karakter: Martin Steinberg
Lydmix: Calle Wachtmeister
Online: Mikael Hallmans / Giants & Toys

Mediebureau: 
Scream B2B
Gafla